Am găsit la ei şi un proiect care mi se pare minunat, Patrimoniul pentru copii. În cadrul acestuia au editat şi o broşură în care sunt prezentate diverse locuri, iniţiative şi idei de a oferi copiilor şi o educaţie prin cunoaşterea şi aprecieriea patrimoniului, bazată pe o cunoaştere şi implicare directă.
Iată argumentul:
"Educaţia prin patrimoniu nu este nicidecum ceva nou. Până laun timp, acest tip de temelie sufletească se realiza în familie, încomunitate, în vremuri în care comunităţile îşi cunoşteau şi îşipreţuiau valorile, era o transmitere vie şi firească, dincolo de oricescenariu educativ. Însuşi cuvântul patrimoniu conţine în etimologiasa ideea de moştenire. Din păcate, acest tip de perpetuare naturalăse găseşte din ce în ce mai rar la noi."
Scopul acestui proiect:
"Sperăm ca experimentele prezentate să ofere idei de lucru şi maiales să stimuleze creativitatea şi aplecarea îndrumătorilor cătrepredarea patrimoniului românesc copiilor, în dorinţa de a le îndreptaatenţia spre lucruri cu adevărat preţioase, prin caresă poată dobândi o temelie spirituală nemincinoasă."
Broşura, pe care o puteţi descărca de aici, are următorul cuprins:
- Argument
- 10 locuri, 10 istorii
- Bran: oierit şi castel medieval
- Câmpulung Muscel: Case vechi şi cruci de piatră
- Curtişoara: Cula şi lemnul
- Dealu Frumos: cetatea şi casele săseşti
- Horezu: biserici şi oale
- Piscu: oale şi jucării de lut
- Oarţa de Sus, Săliştea de Sus: atelierul de ţesut şi „clasa de patrimoniu”
- Sibiel: icoane pe sticlă şi troiţe
- Şurdeşti: zgărdane, fân şi legende
- Ţibăneşti: conacul şi meşteşugul
- Bran: oierit şi castel medieval
- Tehnici pe înţelesul copiilor
- Elemente de metodologie
În nădejea că toate aceste lucruri vor fi surse de inspiraţie pentru cât mai mulţi,
N.