Vârsta jucătorilor: De
la 7 ani în sus
Durata: 20 minute
Numărul copiilor: minim 5 jucători
Obiective: dezvoltarea atenţiei, memoriei, amuzament
Materiale nececesare (opţionale): o foaie mare şi un marker sau o tablă
Durata: 20 minute
Numărul copiilor: minim 5 jucători
Obiective: dezvoltarea atenţiei, memoriei, amuzament
Materiale nececesare (opţionale): o foaie mare şi un marker sau o tablă
Regulament : Este nevoie de o foaie
mai mare sau de o tablă pe care să se scrie numerele portocalelor şi de un
marker. Fiecărui copil i se va da o cifra în funcţie de numărul celor care
joacă. Aceştia vor fi fiecare câte o portocală cu numărul care i s-a atribuit.
Apoi animatorul va spune: „Aş mânca (un nr.) portocale…” Copilul care are acel
nr. va răspunde: „De ce (nr. lui) şi nu (va spune un alt nr.)?” Şi tot aşa…
Dacă un jucător greşeşte (nu este atent când este apelat,
apelează o portocală care a ieşit din joc), va ieşi din joc, iar ceilalţi
trebuie să ţină minte ce numere au ieşit pentru ca să nu le strige. Câştigă
copilul care reuşeşte să rămână în joc până la final.
Exemplu: Animatorul spune: „Aş mânca 3 portocale!”.
Copilul cu nr. 3, dacă este atent, va răspunde: „De ce 3 şi nu 10?”; Copilul cu
nr. 10, dacă este atent, va răspunde: „De ce 10 şi nu…(altă cifră)? Dacă, de
exemplu, nr. 10 nu auzit că a fost chemat şi nu răspunde, este eliminat, iar
ceilalţi nu trebuie să-l mai apeleze.
Variantă fără tablă şi
marker: Unul
dintre copii spune o numărătoare. Cel care este desemnat prin numărătoare e
nr.1, apoi de la el se numără pe rând, şi copiii ţin minte ce nr. e fiecare.
Adaptare după Aş mânca o portocală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu