vineri, 15 iunie 2012

Atelier de creaţie: punguţă pentru prescuri sau anafură

Cu ajutorul Domnului în parohia noastră se va deschide un mic centru cultural, sub ocrotirea Sfântului Nectarie. În acest spaţiu îmi doresc să desfăşurăm şi mici ateliere de creaţie, iar ca pregătire vreau să întocmesc o listă cu astfel de posibile activităţi. Pentru că poate foloseşte şi altora, am creat o categorie specială şi aici.
Pentru început, punguţa cu prescuri (sau anafură) pe care am găsit-o pe Ortodoxia copiilor.Am văzut aşa ceva pentru prima dată în Grecia, şi mi-a plăcut mult ideea. Poate fi folosită pentru a duce prescura la biserică sau pentru a păstra anafura acasă.

Punguţă pentru prescuri




1.Tăiem o bucată de pânză cu lungimea de 44 cm şi lăţimea de 16 cm. Punem părţile pânzei în două.
2.Trasăm liniile unde vom coase crucea. Să punem pe aceste linii panglicile subţiri în formă de cruce pe care să le coasem cu mâna sau la maşina de cusut. Crucea de pe punguţă mai poate fi brodată. Dimensiunile panglicii pentru cruce: lungime 1-10 cm, II – 6,5 cm
3.Coasem marginile punguţei pe dos, lăsând de la margini 0,5 cm. întoarcem punguţa pe faţă.

4.Marginea de sus a punguţei o îndoiem cu 2 cm şi o coasem, lăsând loc pentru a pune o panglică (şi a lega punguţa).
5.Punem panglica şi legăm punguţa. Capetele panglicii să le topim foarte atent la foc, pentru a nu se destrăma. Lungimea panglicii — 70 cm.
6.Punguţa se calcă, iar dacă mai rămâne loc se mai poate broda şi un ornament.




 Mulţumim mult realizatorilor!

Niciun comentariu: